عکاسی پرتره رسمی در محیط خارجی (۲)

ساخت وبلاگ

عکاسی پرتره رسمی در محیط خارجی، زیاد از عکاسی پرتره معمولی، از نظر نورپردازی و کامپوزیشن، متفاوت نیست. در حالیکه شما می توانید از نور در دسترس، بدون فلش استفاده کنید، و شاید، چند رفلکتور نوری برای ممانعت از سایه، را اضافه کنید، استفاده از فلش های جدا از دوربین، به عنوان نور پر کننده در طول روز، می تواند ضربه ای زیبا به عکس شما زده و سوژه را بهتر جلوه دهد. در این مقاله در ادامه ی مقاله ی عکاسی پرتره رسمی ۱ از زبان NAsim Mansourov، به عکاسی پرتره رسمی در محیط های خارج از استودیو و برای عکس های دسته جمعی می پردازیم.

شروع کار خود را در یک منطقه ی سایه دار، قرار دهید و نور اصلی خود را به گونه ای تنظیم کنید که در استودیو، تنظیم شود. به دلیل بالا بودن نور محیطی، در بیشتر مواقع، شما نیاز نیست، نگران نورهای کناری یا عقبی، در محیط باشید، پس یک نور تک می تواند به اندازه کافی، کار شما را راه بیاندازد. دوربین خود را در تنظیم دستی قرار داده و میزان نوردهی به پس زمینه را در مقابل با سوژه، متر کنید. سوژه شما با فلش، روشن تر می شود، پس شما تنها، باید برای میزان underexposing /overexposing سطح پس زمینه، نگران باشید. در بعضی موارد، میزان نور محیطی، ممکن است شدید باشد و شما باید از فلش های با قدرت بیشتر، برای دیدن تاثیر فلش بر روی سوژه، استفاده کنید. شما باید منبع نور را تا آنجا که امکان دارد به سوژه نزدیک کنید.

عکاسی پرتره رسمی

عکاسی پرتره رسمی

۱) بدنه دوربین و لنزها در عکاسی پرتره رسمی در محیط خارجی

اگر شما حتما باید با فلش، عکاسی کنید، هر دوربین DSLR می تواند به شما کمک کند. اگر شما در نورهای در دسترس/نور کم، عکاسی می کنید، از آنجا که باید از مقدار ISO بالاتر از نرمال، استفاده کنید، ممکن است به دوربینی که بتواند نویز را به خوبی کنترل کند، نیاز داشته باشید.من از دوربین های نیکون D90/D300/D700/D3 برای عکاسی پرتره رسمی ، در گذشته، استفاده کرده ام، و همه به خوبی جوابگو بوده اند.

زمانی که صحبت از لنزها می شود، انواع مورد علاقه ی من موارد زیر هستند :

  1. Nikon 70-200mm f/2.8G VR – یکی از بهترین دوربین ها برای عکاسی پرتره و چهره
  2. Nikon 24-70mm f/2.8G – زمانی که زاویه های گسترده تر، و عکس از تمام بدن نیاز باشد
  3. Nikon 50mm f/1.4G – اگر انواع بالا را نمی توانید بخرید

کنون نیز، انتخاب های مشابهی خواهد داشت:

  1. Canon 70-200mm f/2.8L IS USM
  2. Canon 24-70mm f/2.8L USM
  3. Canon 50mm f/1.4 USM

اگر شما در نور در دسترس، عکاسی می کنید،Nikon 70-200mm VR II و  Nikon 50mm f/1.4G می توانند عکس های زیبایی را برای شما فراهم کنند.

۲) تنظیمات فلش/ دوربین

چه تنظیم دوربینی را باید استفاده کرد و چرا؟ در اینجا تنظیمات دوربینی که من پیشنهاد می دهم، آمده است:

  1. کیفیت عکس : خام،( در مقالات قبل بارها درباره ی علت استفاده از عکس های خام گفته شده است.)
  2. بالانس سفید: اتوماتیک. من زیاد با بالانس سفید در حین عکاسی درگیر نمی شوم، اما در مراحل بعد از پردازش، به آن می پردازم.
  3. ایزو اتوماتیک : خاموش کنید.تنظیمات دوربین را بر روی ایزوی پایه قرار دهید ( ۱۰۰ در نیکون و ۱۰۰ در کنون)
  4. مد فوکوس : AF-S مد Single
  5. مد دوربین : دستی، برای دلایل ثابتی، زمانی که از فلش استفاده می کنید، مد دستی را بکار برید. ابتدا با سرعت شاتر  ۱/۱۰۰-۱/۲۰۰ و f/4.0 شروع کرده و ادامه دهید.
  6. مترینگ: مهم نیست، چون به صورت دستی تنظیمات را انجام می دهید.
  7. D-Lighting فعال: خاموش (نیکون). اگر شما به صورت خام عکاسی می کنید، لازم نیست آن را روشن کنید.
  8. قدرت فلش نور اصلی: ¼ قدرت. دیگر فلش ها را خاموش کنید، از یک چهارم قدرت شروع کنید و آن را براساس نیاز تنظیم کنید.
  9. قدرت فلش نور پر کننده: ۱/۳۲ قدرت. زمانی که نور اصلی تنظیم و تصویب شد، نور پرکننده را اضافه کنید و بین ۱/۳۲-۱/۶۴ تنظیم کنید و ببینید که نتایج را دوست دارید یا نه.
  10. قدرت نور پشتی : ۱/۱۶ قدرت. تا زمانی که مد نظر شما شود، تغییر دهید.

به فلش ها دقت کنید، و قبل از اینکه دوباره از آن ها استفاده کنید، اجازه دهید تا دوره خود را طی کرده، و سرد شوند. اگر شما با قدرت کامل فلش، عکس می گیرید، برای هر دلیلی، حتماً مطمئن شوید، که زمان کافی به فلش های خود بدهید، همانقدر که در راهنما آمده است، تا خنک شوند. بسیاری از عکاسان تنها به این دلیل که به این موضوع توجه نمی کنند؛ در انتها به فلش های سوخته می رسند. من به شدت توصیه می کنم، که از فلش های خود با قدرت کامل استفاده نکنید، دیافراگم را کاهش داده و ایزو را افزایش دهید.

 عکس های گروهی

عکاسی پرتره رسمی

عکاسی پرتره رسمی

عکس های گروهی، برای عکاسی پرتره رسمی ، بسیار سخت تر خواهند بود، چون شما باید نورهای بیشتر و بزرگتری را استفاده کنید. اگر شما گروه کوچکی از سه تا چهار نفر، را داشته باشید، این امکان برای شما وجود خواهد داشت که با یک سافت باکس یا چتر، به نوردهی مناسب خود برسید ( شما تنها باید از اینکه آن ها نزدیک به هم بایستند، مطمئن شوید، و شاید پس زمینه ی بزرگتر نیاز داشته باشید). اگر گروهی بزرگتر را باید عکاسی کنید، باید نورهای بیشتر را اضافه کرده یا از منبع نوری با قدرت بیشتر و بزرگتری را استفاده کنید. بهترین راه این است که از گروه، در محیط خارج، و در سایه عکاسی کنید، چون بدین ترتیب لازم نیست نگران بکارگیری نور و کنترل آن برای اینکه به صورت مساوی در محیط پخش شود، باشید. اگر شما از گروه در محیط باز عکاسی می کنید بزرگترین مشکل، قرار دادن افراد در کنار هم، به گونه ای که همه ظاهری مناسب داشته باشند، می باشد. با گروه خود صحبت کنید، جک های خنده دار بگویید، و کاری کنید که به صورت طبیعی لبخند بزنند. فقط از لحظه ی ” بگویید سیب” استفاده نکنید، چون در این حالت، گروه، لبخندی مصنوعی و ظاهری غیر طبیعی خواهند داشت. عکس های زیاد و پشت سر هم بگیرید. در اینصورت اگر تعدادی از افراد گروه، پلک زده باشند، شانس شما برای داشتن عکس ها مناسب بالا خواهد رفت.

اگر شما از گروه درون محیط دفتریعکس میگیرید، بهترین کار، بکار بردن چراغ ها در حالی که از سقف آویزان شده اند، می باشد. اگر گروهی متوسط با ۸تا۱۰ نفر را عکاسی می کنید، اگر آن ها را کنار هم قرار دهید، شاید بتوانید تنها با یک فلش ، در صورتیکه آن را از سقف آویزان کرده باشید، به هدف خود برسید.گروه را تا آن جا که امکان دارد، نزدیک به هم قرار دهید، بدین معنی که بخواهید از آن ها که در چند ردیف در صحنه قرار بگیرند.

اگر شما، به نسبت، گروه بزرگی را برای عکاسی دارید، به گونه ای که باید در سه ردیف قرار بگیرند، باید دو یا سه پایه ی لامپ را با فلش های اضافی را، در مد دستی برای یک چهارم یا نصف قدرت خود، به گونه ای قرار دهید که در زاویه ی ۳۰ تا ۴۵ درجه ای به گروه باشند. قدرت فلش، به میزان نور محیطی در اتاق وابسته است، پس قبل از مراسم عکاسی باید این میزان نور را چک کنید که در صورت نیاز، لامپ هایی را از سقف برای تابیدن به سوژه ها، فراهم کنید. اگر میزان قدرت کافی را از فلش های خود نمی گیرید، بالا بردن ایزوی دوربین را امتحان کنید. مطمون شوید که لامپ ها به خوبی از بالا و در مرکز گروه، ردیف وسط، نه ردیف های جلویی و عقبی، نوردهی می کنند. در این روش، نور به خوبی در میان گروه پخش می شود و همه را روشن می کند. اگر اتاق با نور فلورسنت روشن شود، شما باید از ژل ها برروی فلش خود استفاده کنید که با نور هماهنگ شود.

در اینجا دیاگرام ساده از نوردهی که برای عکس گروهی استفاده می شود، آورده شده است:

عکاسی پرتره رسمی

عکاسی پرتره رسمی

دیاگرام بالا، برای اتاق هایی هستند که سقف هایی کاذب دارند. فلش ها در زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه ای قرار گرفته اند تا به ردیف وسط تابیده شوند.

در این نوع، شما باید لنزهای با زاویه باز خود را استفاده کنید، تا بتوانید گروه را درون قاب قرار داده و عمق میدان بیشتری را پوشش دهید. من معمولاً از لنز های۲۴-۷۰mm f/2.8  برای این نوع عکس ها استفاده می کنم، و نتایج آن را دوست دارم.

لظفاً اگر سوالی دارید، در بخش کامنت، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

html - طراحی...
ما را در سایت html - طراحی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار html بازدید : 196 تاريخ : يکشنبه 11 تير 1396 ساعت: 18:07